مونالیزا، تنها راه فرار از آتروفی واژن

بین 20 تا 45 درصد از خانم ها در میانسالی، علائم وابسته به آتروفی واژن را تجربه می کنند. با وجود تعداد بالای خانم هایی که درگیر این مشکل هستند، درصد بسیار کمی از خانم ها برای درمان اقدام می کنند. تکنیک مونالیزا تاچ نوعی روش لیزردرمانی به شمار می رود که برای درمان آترفی واژن مناسب است. لیزر  واژن موجب تحریک تولید کلاژن در سلول های دیواره واژن می شود؛ مونالیزا تاچ با ایجاد دوباره مخاط واژن، باعث رطوبت بخشی به واژن می شود و خشکی واژن را درمان می کند. از آنجایی که مونالیزا نوعی لیزردرمانی محسوب می شود، برای انجام نیازی به ایجاد بی حسی ندارد و به ندرت عوارض ناچیزی از جمله قرمزی و تورم به مدت یک تا دو روز ایجاد می کند.

سنین یائسگی، بیشترین کاربرد مونالیزا تاچ

یائسگی روند طبیعی بدن خانم ها است و 80 درصد از خانم ها، قادر هستند علائم ناشی از آن را به خوبی مدیریت کنند و پشت سر بگذارند. اگر علائم یائسگی در خانم ها شدید شود، بهتر است برای درمان اقدام کنند. لیزر جوانسازی واژن یا همان لیزر مونالیزا، یک راه حل جایگزین به جای هورمون درمانی برای درمان آتروفی واژن است. برخی از مطب ها و کلینیک ها، اقدام به ارائه خدمت لیزر مونالیزا کرده اند و به خانم های دچار آتروفی واژن و رابطه جنسی دردناک، یاری می رسانند. آتروفی واژن اغلب پس از یائسگی، خانم ها را درگیر می کند و موجب نازکی دیواره واژن و خشکی واژن می شود.

مونالیزا، نخستین تکنیک پزشکی ثابت شده در درمان آتروفی واژن

لیزر مونالیزا، نخستین تکنیک ثابت شده در درمان آتروفی واژن است. تا قبل از پیدایش لیزر مونالیزا، تنها راه درمان آتروفی واژن، هورمون درمانی بود. هورمون درمانی علاوه بر درمان علائم آتروفی واژن، سایر مشکلات ناشی از یائسگی را نیز برطرف می کند. اما در برخی از شرایط، امکان هورمون درمانی وجود ندارد. به طور مثال خانم های مبتلا به سرطان سینه و خانم های دارای سابقه حملات قلبی و برخی از بیماری های قلبی، نمی توانند هورمون درمانی شوند. از آنجایی که لیزر مونالیزا بدون تغییر در سطح هورمون ها، علائم آتروفی واژن را هدف درمان قرار می دهد، تنها راه حل برای این دسته از خانم ها به شمار می رود. خانم هایی که سرطان سینه را پشت سر گذاشته اند، از دیگر افراد علاقه مند به لیزر جوانسازی واژن هستند.