مقابله با خشکی واژن با ساده ترین راه ها

خشکی واژن موضوع ناخوشایندی برای خانم ها به شمار می رود. خشکی واژن نه تنها هنگام برقراری رابطه جنسی باعث درد و ناراحتی می شود، بلکه از لحاظ سلامتی نیز موضوع نامطلوبی است و خطر عفونت واژینال را افزایش می دهد. بهترین راه درمان خشکی واژن، حذف علت آن است. اگر عامل ایجادکننده خشکی واژن حذف شود، به تدریج واژن به وضعیت مطلوب خود می رسد. هرچند هورمون درمانی نیز موفقیت بالایی در درمان خشکی واژن دارد، اما روش های پیشگیری کننده، به صورت اصولی خشکی واژن را درمان می کنند.

در نخستین گام، از مصرف محصولات شیمیایی از جمله دوش واژینال و محصولات بهداشتی معطر اجتناب کنید. رژیم غذایی سالم، کم چرب و بدون کلسترول و همچنین ورزش کردن (به صورت پنج بار در هفته و هر کدام به مدت 30 دقیقه) باعث سلامتی بدن می شود و تأثیر بلندمدت در سلامتی واژن دارد؛ اما باید توجه شود کاهش وزن ناگهانی و ورزش شدید، خشکی واژن را شدت می بخشد.

اگر دچار استرس های روانی و فشارهای روحی ناشی از اتفاقات گذشته یا امروز هستید، مشاوره بگیرید و سعی کنید با کمک دوستان و خانواده، ثبات روحی و عاطفی خود را دوباره به دست آورید. قبل از برقراری رابطه جنسی، به اندازه کافی زمان صرف کنید تا تحریک جنسی صورت گیرد و لوبریکاسیون طبیعی در واژن ایجاد شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *