لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزا تاچ کاملترین و بی نظیرترین تکنولوژی لیزر دنیا می باشد که فیلد پزشکی خانم ها را متحول کرده، و در بزرگترین و مطرح ترین مراکز تحقیقاتی پزشکی بین المللی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته که نتایج درخشانی را به دنبال داشته است و مفتخر به دریافت بهترین تاییدیه های پزشکی از جمله FDA امریکا می باشد . مرکز لیزر درمانی خانم دکتر برزگر با داشتن این دستگاه لیزر اقدام به ارائه خدمات درمانی بدون عوارض ، در سریعترین زمان و با بالاترین کیفیت برای کلیه مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

لیزر مونالیزا یک درمان جوان سازی واژن است که بر اساس یک مقدار خاص از لیزر CO2 انجام می شود و بطور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است. لیزر مونالیزا از ریختن استروژن در بافت واژن (که بطور خاص در طول دوره یائسگی یا پس از بچه دار شدن مشاهده می شود) با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است، جلوگیری می نماید. لیزر واژن با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، تولید کولاژن را تحریک می کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود می بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.

لیزر مونالیزا امروزه یکی از موثر ترین روش های درمانی غیر جراحی و بدون نیاز به دارو است که برای پیش گیری و درمان آتروفی واژن (خشکی و رنگ پریدگی مخاط واژن) و تاثیرات پس از آن استفاده می شود و در حقیقت بسیاری از خانم ها از این شرایط در طول دوره یائسگی و پس از بچه دار شدن رنج می برند.

و اما کاربردهای زیاد این دستگاه:

  • رفع سوزش و خارش
  • افزایش سفتی و مقاومت بافت
  • رفع مشکلات و دردهای مقاربتی
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • روشن کردن پوست
  • کوچک کردن لابیا
  • زیبایی

چگونگی عملکرد دستگاه لیزر مونالیزا

هنگام استفاده از لیزر مونالیزا لیزر CO2 به آرامی بر روی دیواره های واژن از طریق یک اسکنر خاص کار می کند و زخم های بسیار کوچک غیر قابل تشخیص در این ناحیه ایجاد می کند که برای شروع فرآیند( تولید کولاژن جدید) و تنظیم و متعادل سازی مجدد مواد تشکیل دهنده غشای واژن لازم و ضروری است.

بنابراین عملکرد لیزر برای عمل زیبایی واژن، حالت امن و بدون درد است و می تواند عملکرد صحیح ساختار های ادراری و تناسلی را دوباره فعال و ایجاد کند و بطور همزمان علائم مربوط به عملکرد نامناسب سیستم ادرار را بهبود بخشد (بی اختیاری معمول ادرار به خاطر فشار و استرس). با استفاده از این روش درمانی فرآیند تولید مجدد بافت در طول چند هفته آغاز می شود، اما تحریک تولید کولاژن جدید و بهبود بیشتر اندام تناسلی را می توان حتی پس از اولین جلسه درمانی نیز بطور مشخص مشاهده کرد.

لیزر مونالیزا برای چه کسانی مناسب است؟

این روش درمانی برای همه زنانی که با آتروفی واژن به خاطر تغییرات هورمونی مواجه شده اند قابل استفاده و مناسب است و ایجاد این مشکل برای زنان با گذشت زمان غیر قابل اجتناب می باشد. لیزر مونالیزا یک روش ایده آل برای افرادی است که به دنبال استفاده از روش های درمانی کمتر تهاجمی در مقایسه با روش های جراحی سنتی و درمان های دارویی هستند. برای دستیابی به بهترین نتایج و کسب مشاوره لازم، بهتر است با یک پزشک درباره روش درمانی لیزر مونالیزا صحبت کنید.

لیزر مونالیزا برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

در ارتباط با استفاده از این روش هیچ استثنایی برای افراد تعریف نشده است، به غیر از افرادی که به بیماری های جدی موضعی یا سیستمیک مبتلا باشند. معمولاً، تمام زنان در سنین یائسگی می توانند از مزایای این روش درمانی بهره مند شوند، با این وجود، پزشک شما باید مناسب بودن استفاده از این روش را برای شما بررسی و مشخص کند.

آماده شدن برای درمان

این روش درمانی نیاز به آماده سازی بیمار برای درمان ندارد. اما قبل از استفاده از لیزر مونالیزا، لازم است بیمار دارای تست عفونت واژینال منفی (یا نتیجه منفی پس از درمان های خاص در صورت مثبت بودن آن) باشد و تست سرطانی بودن گردن واژن وی در طول سه سال گذشته منفی بوده باشد.

جلسه درمانی

جلسه درمانی لیزر مونالیزا به واسطه انجام شدن در مرکز لیزر درمانی خانم دکتر برزگر در یک محیط راحت و مناسب برای بیمار سریع، ساده و بی خطر است. روش درمانی لیزر مونالیزا از لیزر CO2 مخصوص استفاده می کند که بطور خاص برای این نوع کاربرد طراحی شده است. در این حالت نیازی به استفاده از مواد بی حسی نیست، اما با این وجود ممکن است از یک کرم بی حس کننده در صورت درخواست بیمار استفاده شود. این روش درمانی نیازی به ایجاد برش یا بخیه زدن در بدن ندارد و در کمتر از یک ساعت خاتمه پیدا می کند. همچنین این درمان نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

مراقبت های پس درمان

اکثر زنان پس از درمان اندکی ناراحتی را در ناحیه واژن خود گزارش کرده اند و این علائم معمولاً در طول چند روز اول پس از درمان مشاهده می شود. بسیاری از خانم ها بیان کرده اند که امکان برگشت به فعالیت های عادی و روزمره خود را پس از یک تا سه روز پیدا کرده اند. پس از درمان توصیه می شود از انجام عمل زناشویی و آمیزش با همسر برای مدت 4 روز خودداری شود و معمولاً بلافاصله پس از درمان امکان بازگشت به فعالیت های عادی وجود دارد. در طول دوره بهبود، ممکن است توصیه شود از بلند کردن اجسام سنگین یا انجام بعضی فعالیت ها همچون دوش گرفتن با آب گرم یا حرکت های ورزشی خودداری شود. به هر حال پزشک به شما دستورات و راهنمایی های خاص ارائه می کند تا با استفاده از آنها امکان ریکاوری هر چه سریع تر وجود داشته باشد.

آیا این روش درمانی دردناک است؟

خیر، معمولاً در این درمان حتی نیازی به استفاده از داروی بی حسی نیز وجود ندارد. احساس بیمار در طول درمان چیزی شبیه به یک لرزش خفیف می باشد.

 از این روش برای درمان شل شدن واژن هم استفاده می شود؟

اصطلاح «شل شدن واژن یا سستی واژن» اشاره به شرایطی دارد که در آن قطر دهانه واژن افزایش پیدا می کند. این شرایط اغلب در نتیجه رویدادهای طبیعی یا جراحت های وارد شده همچون به دنیا آوردن بچه یا شل شدن بافت واژن به خاطر فرآیند افزایش سن در افراد مشاهده می شود. در این موارد، مهم است که دلیل شل شدن واژن مشخص شده و وضعیت واژن و غشای مخاطی آن مورد بررسی قرار گیرد. به هر حال، روش درمانی لیزر مونالیزا با استفاده از گاز CO2 امکان درمان شل شدن واژن به خاطر از بین رفتن سفتی بافت غشای آن را نیز دارد.

خطرات

در این رابطه مقدار ریسک و خطر در سطح حداقل قرار دارد. این درمان به صورت سرپاییت در مطب انجام می شود. اکثر زنان استفاده کننده از این روش عوارض جانبی موقت را در نتیجه آن گزارش کرده اند که شامل اندکی قرمز شدن و التهاب یا ورم در ناحیه واژن می باشد. به هر حال اکثر علائم مشاهده شده به سرعت از بین می روند.

 تعداد جلسات مورد نیاز درمان

تعداد درمان های مورد نیاز بستگی به شدت شرایط بیمار دارد. معمولاً 1 تا 3 جلسه درمانی را با فاصله 40 تا 60 روز به افراد متقاضی پیشنهاد می کنند که در ادامه یک جلسه درمانی سالانه برای حفظ نتایج درمان به بیمار توصیه می شود. در هر حالت، تعداد جلسات درمان با توجه به نظر متخصص و پس از معاینات دقیق برای بررسی و پیشنهاد بهترین برنامه درمانی به شما پیشنهاد می شود.

 دوام و ماندگاری این روش

نتایج این روش درمانی بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی قابل مشاهده است و در طول ماه های بعد از درمان افزایش پیدا می کند. فرآیند تجدید ساختار در این حالت 40 تا 60 روز دوام دارد و پس از آن توصیه می شود جلسه درمانی مجدداً تکرار شود.

 موارد منع استفاده

در این روش درمانی هیچ معیار منع استفاده وجود ندارد، مگر برای افرادی که به بیماری های موضعی یا سیستمیک شدید مبتلا باشند. معمولاً، تمام زنان مبتلا به مشکلات واژن مثل خشکی، سستی، سوزش و خارش می توانند از مزایای ناشی از این روش درمانی بهره مند شوند. در هر حال، پزشک می بایست مناسب بودن استفاده از این روش درمانی را برای شما بررسی و مشخص کند.

 استفاده از مواد بی حسی

در این روش هیچ نیازی به استفاده از مواد بی حس کننده نیست. با این وجود در صورت درخواست بیمار می توان از کرم های بی حس کننده برای وی استفاده کرد.

طول مدت درمان و ریکاوری پس از آن

این درمان در طول چند دقیقه در مطب کامل می شود و نیازمند استفاده از مواد بی حسی یا مدت زمان برای ریکاوری نیست.

چه زمان پس از درمان می توان مقاربت جنسی را شروع کرد؟

معمولاً پیشنهاد می شود برای 3 تا 4 روز قبل از بازگشت به فعالیت های عادی آمیزش جنسی به ناحیه واژن استراحت داده شود. در هر حالت، این مدت بستگی به نظر پزشک شما و شرایط درمانی بیمار دارد و پزشک می تواند راهنمایی های دقیق تری را بر اساس نتایج درمان در اختیار شما قرار دهد.

نتایج

با استفاده از این روش درمانی بافت مخاطی واژن بهتر تغذیه شده و هیدراته می شود و بافت پوششی آن ضخیم تر، سفت تر (محکم تر شدن واژن) و انعطاف پذیر تر می شود. این روش همچنین سطح پی هاش (PH) مناسب را برای واژن ایجاد می کند و به این ترتیب می تواند یک محافظ طبیعی برای واژن ایجاد کرده و ریسک ایجاد عفونت را کاهش دهد. این روش درمانی به نسبت ساده فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد و بدون درد و عوارض جانبی است و در نهایت می تواند بافت واژن را به حالت محکم و انعطاف پذیر قبلی آن بر گردانده و تاثیرات مثبت بر کیفیت زندگی و روابط انسانی داشته باشد.

هزینه

هزینه لیزر مونالیزا هم اکنون توسط موسسات ارائه دهنده خدمات بیمه تحت پوشش نیست. هزینه استفاده از این روش درمانی بستگی به تعداد جلسات مورد نیاز در برنامه درمانی شما دارد. برنامه درمانی شما با توجه به نیازهای کلینیکی شما و پس از مشاوره با پزشک مشخص می شود. در این رابطه پیشنهاد می شود بیماران حتی در صورتی که پس از اولین جلسه درمانی احساس بهبودی و رضایت داشتند، از طرح های درمانی بدون نظارت پزشک استفاده نکنند. تکرار این روش درمانی در فواصل زمانی مشخص امکان دوام و ماندگاری بیشتر نتایج حاصل از آن را افزایش می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *