خطرات روابط جنسی با وجود خشکی واژن

رابطه جنسی از احساسات طبیعی بدن انسان برخاسته می شود. داشتن رابطه جنسی درست، باعث تأمین نیازهای جسمی و روانی افراد می شود. تمایل به برقراری رابطه جنسی بعد از سن بلوغ، طبیعی محسوب می شود. بدن خانم ها و آقایان هنگام برقراری رابطه جنسی، دچار تغییراتی می شود که نشان دهنده برانگیختگی و تحریک جنسی آن هاست. خیسی واژن، تورم برخی از بخش های اندام تناسلی و شل شدن کانال واژن از نشانه های تحریک جنسی خانم ها به شمار می روند. در برخی از خانم ها، خیس شدن واژن به مقدار کافی اتفاق نمی افتد. مصرف برخی از داروها و تغییرات هورمونی در زمان های خاصی از دوره قاعدگی، از جمله علت های موقت خشکی واژن هستند. اگر خشکی واژن به صورت دائمی ایجاد شود، مشکلات جدی برای خانم ها به همراه دارد و باید درمان شود. درمان خشکی واژن با جوان سازی واژن، یکی از روش های تأیید شده و مؤثر در سلامتی و زیبایی اندام تناسلی خانم ها است. جوانسازی واژن با لیزر، خشکی واژن را در کوتاه ترین زمان و تنها در سه جلسه درمان می کند.

آیا خشکی واژن یک مشکل مهم محسوب می شود؟

عفونت واژینال می تواند یکی از علت های خشکی واژن است؛ بنابراین در صورت وجود خشکی واژن در مدت طولانی، لازم است خانم ها برای معاینه به متخصص زنان مراجعه کنند. اگر خشکی واژن پس از یائسگی درمان نشود، ممکن است بافت واژن نازک شود. نازک شدن بافت واژن، آن را نسبت به باکتری ها و عفونت ها آسیب پذیرتر می کند.

مشکلات برقراری رابطه جنسی در صورت خشکی واژن

اگر واژن خیس و لغزنده نباشد، داخل شدن آلت تناسلی همسر دشوار است و این موضوع، رابطه جنسی را دردناک و ناخوشایند می کند. ساییدگی آلت تناسلی همسر روی بافت ظریف داخل واژن بدون لوبریکاسیون، برای خانم ها لذت بخش نخواهد بود. اگر می خواهید احساس خانم ها را درک کنید، شرایطی را در نظر بگیرید که لب ها بسیار خشک هستند و سعی می کنید دهان را کاملا باز کنید. لوبریکاسیون واژن نه تنها برای راحتی و لذت خانم ها، بلکه برای آقایان نیز مهم است.

اگر هنگام برقرای روابط جنسی از کاندوم استفاده شود، لوبریکاسیون واژن به پاره نشدن کاندوم نیز کمک می کند. حتی اگر لغزندگی طبیعی در واژن ایجاد شده باشد، استفاده از لوبریکاتور واژینال هنگام استفاده از کاندوم مفید است.

رطوبت کافی داخل واژن هنگام برقرار کردن رابطه جنسی، به پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی کمک می کند. خراشیدگی و زخم هایی که در اثر خشکی واژن در دیواره واژن ایجاد می شود، راه های ورود عفونت به داخل بدن هستند. علاوه بر این، رطوبت واژن باعث ایجاد و حفظ فلور باکتریایی طبیعی در واژن می شود. باکتری های مفید، محیط واژن را اسیدی می کنند و از ابتلا به بسیاری از عفونت های واژینال و بیماری های مقاربتی پیشگیری می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *