جوان سازی واژن

شل شدگی واژن معمولاً پس از زایمان (به خصوص زایمان‌های متعدد)، افزایش سن (رسیدن به دوره یائسگی) و آتروفی واژن به وجود می آید. هیسترکتومی و جراحی های لگن نیز می تواند باعث شل شدن واژن شود. همچنین زنان جوان با مصرف طولانی مدت بعضی قرص ها، مادران شیرده، بیماران مبتلا به سرطان پستان، رحم و تخمدان و نیز زنانی که تجربه تصادفی دلخراش را داشته اند، ممکن است جزء کسانی باشند که از علائم شل شدگی واژن رنج می برند. یکی از مهمترین مشکلات ناشی از شل شدگی واژن، احساس رضایت و لذت کمتر زوجین هنگام داشتن رابطه جنسی است که این موضوع با اثرات منفی خود، سبب بروز تنش در زندگی آن ها خواهد شد.

جوان سازی واژن به درمان شل شدگی واژن اطلاق می شود که طی آن تونیسیته عضلات واژن تقویت شده و ظاهر آن زیباتر می شود. در سال های اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروزه دیگر سپردن خود به دست تیغ جراحی، تنها راه بالا بردن اعتماد به نفس و نمود زیبایی زنانگی نیست؛ چرا که لیزر درمانی به عنوان یک روش غیر تهاجمی و بدون درد جهت زیبایی دستگاه تناسلی زنانه، بسیار موفق عمل کرده است. استفاده از لیزر در جوان سازی واژن یک روش ایمن و موثر است که برای تمامی زنان در هر گروه سنی می تواند مفید واقع شود. لیزر، برش های بسیار دقیقی ایجاد می کند که باعث کاهش خونریزی و کبودی و افزایش سرعت فرآیند بهبودی می شود. لیزر روی قسمت های مختلف واژن اثر می گذارد.

لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا تاچ کامل ترین و بی نظیرترین تکنولوژی لیزر در دنیا است. این روش که در بزرگترین و مطرح ترین مراکز تحقیقات پزشکی بین المللی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته، حوزه پزشکی زنان را متحول کرده است. لیزر مونالیزا تاچ نتایج درخشانی را به دنبال داشته و مفتخر به دریافت معتبرترین تأییدیه های پزشکی از جمله FDA آمریکا است. لیزر مونالیزا تاچ روشی کاملاً غیر تهاجمی برای درمان آتروفی واژن و عمل های زیبایی تناسلی زنان است.

برخی کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

• زیبایی تناسلی
  • کوچک کردن لابیا
  • افزایش سفتی و مقاومت بافت
  • ایجاد خاصیت ارتجاعی و تنگ کنندگی
  • رفع مشکلات و دردهای مقاربتی
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • روشن کردن پوست ناحیه تناسلی
  • رفع خشکی واژن
  • رفع سوزش و خارش تناسلی

Happy woman jumping on blossom meadow. Beautiful day on field.

چه مواردی به کمک مونالیزا از بین می رود؟

از بین بردن شُلی عضلات واژن

لیزر، بافت های ضعیف واژن را بازسازی می کند و باعث استحکام و افزایش توان کنترلی ماهیچه های واژن می شود. همچنین لیزر قطر داخلی و خارجی واژن را کاهش می دهد و باعث سفتی عضلات اطراف واژن می شود. لیزر واژینال در انقباض الیاف واژن و تحریک تولید کلاژن نقش موثری دارد. بکارگیری لیزر باعث افزایش حساسیت گیرنده های واژن نیز می شود که این امر در بهبود کیفیت رابطه جنسی و افزایش اعتماد به نفس فرد حائز اهمیت است.

کاهش خشکی واژن و عفونت های مزمن

لیزر واژینال به بهبود ترشحات واژن و درمان خشکی واژن کمک می کند. همچنین باعث افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن ضمن تولید بافت جدید با مقاومت ایمنی بالاتر می شود. افزایش ایمنی ناحیه واژینال باعث مقاومت آن در برابر عفونت ها می‌شود، در حالی که pH و فلور طبیعی ناحیه حفظ خواهد شد.

از بین بردن علائم همراه با آتروفی واژن

رفع بی اختیاری ادراری استرسی

به علت زایمان، افزایش سن یا وارد شدن ضربات شدید، عضلات واژن ضعیف می شوند و بافت فاسیا و لیگامان های حفاظت کننده از مثانه، آسیب می بینند. این حالت می تواند باعث بی اختیاری ادرار هنگام خندیدن، ورزش کردن، سرفه و عطسه شود که به کمک لیزر واژینال به راحتی قابل درمان است.

رفع بی اختیاری در دفع

بافت های نگه دارنده لگن شامل ماهیچه ها، فاسیا و لیگامان های اطراف آن ممکن است به علت زایمان، وزن بالا و فشار شکمی دچار نقص شوند که این حالت می تواند باعث افتادگی اندام‌های لگنی شود. لیزر واژینال در درمان این حالت بسیار موثر است.