جوانسازی واژینال با لیزر CO2

جوانسازی واژن با لیزر یک روش درمانی مؤثر جهت تحریک تولید کلاژن و بازسازی طبیعی بافت واژن است. لیزر در جوانسازی واژن توانسته است همانند استفاده از لیزر در جوانسازی پوست، بسیار موفق عمل کند.
بیمار قبل از انجام لیزردرمانی باید توسط متخصص زنان معاینه شده و آزمایش پاپ اسمیر برای شخص انجام شود. در صورت وجود عفونت واژن و یا دهانه رحم، بیمار تحت درمان با آنتی‌بیوتیک قرار می‌گیرد. در صورت نبودن مشکل، بیمار جهت لیزردرمانی آماده خواهد بود. این عمل سرپایی بوده و نیاز به هیچ‌گونه بی‌حسی ندارد. در مرحله اول پروب در دستگاه تناسلی زنانه قرار گرفته و اشعه لیزر تابانده می‌شود. در این حالت ممکن است شخص گرما و لرزش خفیفی را در کانال واژن احساس کند که کاملاً بدون درد است. این فرآیند حدود 10 دقیقه طول می‌کشد. فرآیندی بدون درد و کوتاه مدت که این خود از مزایای ارزنده لیزردرمانی محسوب می‌شود. پس از تاباندن اشعه لیزر در مدت زمانی مشخص، پروب از دستگاه تناسلی خارج می‌شود.
با انجام این عمل، اشعه لیزر سبب جمع شدن بافت و تحریک تولید فیبروبلاست‌ها خواهد شد که با تحریک فیبروبلاست‌ها، تولید کلاژن نیز تحریک می‌شود. بدین ترتیب در کمتر از یک ماه پس از درمان، بازسازی بافت جدید دیواره واژن با ساختاری قوی‌تر و با میزان کلاژن و رطوبت بیشتر انجام می‌گیرد.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر

جوانسازی واژن با لیزر دارای فوائد منحصربه‌فردی است که عبارتند از:
• انجام عمل در مدت زمانی کوتاه (10 دقیقه)
• بدون درد و غیرتهاجمی
• کم خطر، ایمن و بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی
• مناسب برای تمامی زنان در هر گروه سنی
• روشن کردن لابیا و دستگاه تناسلی خارجی
• برطرف کردن التهاب واژن (قرمزی و سوزش واژن)
• پایداری نتیجه عمل به مدت طولانی
• قابل استفاده برای بیماران خاص از جمله بیماران مبتلا به سرطان پستان
• بهبودی کامل بیماران تنها پس از یک دوره درمانی
• رفع چروک خوردگی واژن
• تنگ کردن کانال واژن

تنها تعداد کمی از زنان (کمتر از 5%) ممکن است درد بسیار خفیفی در 24 ساعت اول پس از درمان داشته باشند. هر چند احساس درد پس از هر گونه فرآیند درمانی، امری طبیعی است اما نکته حائز اهمیت عدم وجود درد و احساس ناراحتی پس از عمل جوانسازی واژن با لیزر است، به طوری که شخص بلافاصله پس از درمان می‌تواند به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.
بسیاری از بیماران تنها پس از یک دوره درمانی از فرآیند عمل رضایت کامل را داشته و بهبودی کامل حاصل می‌شود. اما می‌توان گفت این عمل پس از 3 دوره درمانی و آن هم با فاصله 1 ماه مؤثرتر و نتیجه بخش‌تر خواهد بود.
تمامی تغییرات حاصل از درمان، با اثربخشی و تأثیرگذاری طولانی مدت همراه است. اما باز هم با افزایش سن و در صورت نیاز می‌توان درمان را تکرار کرد. در سنین بالا با توجه به وضعیت هورمونی شخص و دیگر عوامل لازم است درمان هر 6 تا 18 ماه تکرار شود.
در گذشته، تنها جراحی‌هایی که به منظور زیبایی و حفظ ظاهر دستگاه تناسلی زنانه انجام می‌شد، جراحی‌های لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بودند، اما امروزه می‌توان از لیزردرمانی به عنوان یک روش غیرتهاجمی و بدون درد جهت زیبایی دستگاه تناسلی زنانه استفاده کرد.
جراحی لابیاپلاستی به منظور تغییر شکل و تغییر اندازه بخش لابيا ماژور (لب‌هاي بزرگتر و خارجي‌تر واژن) و يا لابيا مينور (لب‌هاي کوچک و داخل واژن) انجام می‌شود. اما واژینوپلاستی به منظور سفت کردن واژن انجام می‌گیرد. روش جوانسازی واژن با لیزر می‌تواند هر دو روش لابیاپلاستی و واژینوپلاستی را تحت پوشش قرار دهد و این خود مزیتی است که این روش را متمایز از سایر روش‌ها می‌سازد.
با مشاوره با یک پزشک متخصص از سلامت خود اطمینان حاصل کنید. پزشک با استفاده از نمونه پاپ اسمیر و معاینه واژن نیاز به انجام عمل جوانسازی واژن را تشخیص خواهد داد. در این موارد، جوانسازی واژن تأثیر بسزایی در زیبایی دستگاه تناسلی، افزایش اعتماد به نفس و بهبود زندگی شخصی خواهد داشت.

تعداد جلسات مورد نیاز درمان با لیزر مونالیزا تاچ :
لیزر مونالیزا در امر جوانسازی واژینال بسیار قدرتمند عمل کرده است ، خوشبختانه اشخاصی که از لیزر مونالیزا تاچ جهت جوان سازی واژینال استفاده کرده اند بسیار خرسند بوده اند .
جوانسازی واژینال با لیزر توسط پزشک متخصص زنان انجام می شود ، در لیزر مونالیزا تاچ از لیزر2 CO جهت جوانسازی و برطرف سازی مشکلات واژینال استفاده می کنند ، این لیزر به شکل ویژه جهت این کار طراحی شده است .
خوشبختانه در زمان استفاده از لیزر مونالیزا تاچ هیچ گونه دردی متوجه شخص نیست بنابراین نیازی به استفاده از مواد بی حسی نمی باشد ، اما اگر اشخاصی که ازاین روش استفاده می کنند بسیار حساس باشند می توان از کرم بی حسی قبل از درمان استفاده کرد .
از مزیت های بارز لیزر مونالیزا تاچ عدم نیاز به برش و یا بخیه زدن می باشد ، هم چنین در لیزر2 CO مدت جراحی بسیار کوتاه است و در کمتر از یک ساعت جراحی خاتمه می یابد .
لازم به ذکر است جهت جوانسازی واژینال با لیزر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نمی باشد و به صورت سرپایی انجام میشود.
مراقبت های پس از لیزر واژینال :
پس از لیزر واژینال بیمار ممکن است کمی احساس درد در ناحیه واژن خود کند ، وجود درد پس از جراحی امری عادی است و جای نگرانی وجود ندارد .
خوشبختانه سه پس از جراحی واژینال بیمار می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازند .
بیمار باید پس از جراحی به مدت یک ماه از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و کارهای سنگین اجتناب نماید .
پزشکان به بیماران توصیه می کنند که از دوش گرفتن با آب گرم اجتناب ورزند .
بهتر است برقراری رابطه جنسی 4 تا 7 روز پس از جوانسازی و لیزر واژینال به تاخیر بیافتد .
مصرف داروهای را که پزشک تجویز می نماید را باید مصرف کنید .
در تمام مراحل درمان علاوه بر رعایت بهداشت تمام جلساتی را که پزشک تعیین می کند به شکل منظم و دوره ای انجام دهید تا بهبودی و رسیدن به نتیجه مطلوب حاصل شود .
بستگی به میزان افتادگی واژن و سایر مشکلاتی که بیمار در بخش واژن دارد لیزر واژن متفاوت باشد و به شکل قطع نمی توان گفت چند جلسه نیاز است بیمار جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و جوانسازی واژن باید لیزر درمانی را انجام دهد .

کاربردهای لیزر مونالیزا تاچ :

برطرف سازی مشکلات جنسی
زیبا ساختن دستگاه تناسلی
کاهش دادن سایز لابیاها
روشن ساختن پوست
افزایش مقاومت و سفتی بافت واژن
درمان نمودن بی اختیاری ادرار
تعداد جلسات درمانی لیزر مونالیزا تاچ :
در مرکز لیزر درمانی دکتر برزگر درمانی بسیار سریع و ساده و بدون هیچ گونه خطری انجام می شود ، در لیزر مونالیزا تاچ از لیزر CO2 استفاده می شود ، این لیزر به شکل خاص برای دستگاه واژن طراحی شده است .
از مزیت بارز این روش می توان به عدم نیاز به بی حسی و بدون خونریزی بودن آن اشاره کرد .
توجه به این نکته الزامی است که اگر بیمار حساس باشد می توان از کرم بی حسی موضعی استفاده کرد ، در روش لیزر مونالیزا تاچ نیازی به بخیه و برش نمی باشد .
مراقبت های پس از لیزر مونالیزا تاچ :
خوشبختانه پس از لیزر مونالیزا تاچ نیازی به مراقبت خاصی نیست ، اما ممکن است بانوان کمی احساس ناراحتی کنند ، این امر چند روز پس از درمان امری عادی است .
به بانوان توصیه می شود که 72 دو ساعت پس از درمان با لیزر مونالیزا تاچ از انجام فعالیت های بدنی اجتناب نمایند .
از مزیت دیگر لیزر مونالیزا تاچ می توان بازگشت به فعالیت های عادی پرداخته شود ، اما باید از انجام فعالیت های سنگین ورزشی باید اجتناب شود .
به بانوان توصیه می شود که از از دوش گرفتن با آب گرم اجتناب ورزند .

لیزر مونالیزا تاچ برای چه اشخاصی مناسب است ؟

لیزر مونالیزا تاچ برای تمامی بانوانی که به دلیل هورمونی با آتروفی واژن مواجه شده اند قابل استفاده بوده ، توجه به این نکته الزامی است که اگر بانوان به مسائل و مشکلاتی که دارند بی توجه باشند باگذشت زمان مشکلات آنها غیر قابل اجتناب می باشد و درمان به سختی انجام می شود .

لیزر مونالیزا تاچ یک روش درمانی به شکل کم تهاجمی است که دارای مزیت های بسیار بیشتری نسبت به سایر روش های درمانی قدیمی می باشد .

دکتر برزگر به بیماران عزیز توصیه می کند جهت رسیدن به بهترین نتیجه ممکن با یک پزشک مشورت نموده سپس با استفاده از روش درمانی لیزر مونالیزا به درمان بپردازند .

تمامی بانوانی که با مشکلات واژن نظیر مشکلات یائسگی ، درمان خشکی و آتروفی واژن ، درمان مشکلات جنسی ، جوانسازی واژن می توانند از لیزر مونالیزا استفاده نمایند .

برای چه کسانی استفاده از لیزر مونالیزا تاچ توصیه نمی شود ؟

خوشبختانه هیچ استثنایی برای استفاده از لیزر مونالیزا تاچ تعریف نشده است ، فقط اشخاصی که به بیماری های سیستمیک و موضعی مبتلا هستند استفاده از لیزر مونالیزا تاچ توصیه نمی شود .

خانم دکتر برزگر به تمامی بانوانی عزیزی که به یائسگی مبتلا هستند استفاده از این روش درمانی را جهت برطرف سازی مشکلات یائسگی توصیه می کند .

یکی از سوالات متداولی که بیان می شود این می باشد که استفاده از روش درمانی لیزر مونالیزا  دردناک میباشد یا خیر در ذیل به پاسخ این سوال می پردازیم ؟

آیا روش درمانی لیزر مونالیزا تاچ دردناک است ؟

خیر – خوشبختانه لیزر مونالیزا تاچ یکی از روش های درمانی است که حتی نیازی به داروی بی حسی ندارد ، بنابراین درمان با استفاده ازاین  روش به آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود .

آیا بعد از یک یا دو جلسه لیزر و ادامه ندادن آن اثر لیزر از بین می رود؟

خیر اثر لیزر قبلی از بین نمی رود ولی اگر بیمار تاثیر بیشتر لیزر را بخواهد می توانر جلسات بیشتر انجام دهد و اگر درمان بعدی بیشتر از 60 روز طول بکشد اثر آن از بین نخواهد رفت.

ماندگاری لیزر مونالیزا تاچ :

لیزر مونالیزا تاچ به دلیل پیشرفته بودن روش و استفاده از فیلد های جدید پزشکی بلافاصله پس از اولین جلسه درمان بیمار می تواند نتایج را ملاحظه نماید .

در روش درمانی مونالیزا پس از عمل نتایج در ماه های بعد درمان  افزایش پیدا می کند ،

ماندگاری لیزر مونالیزا تاچ تا دوسال دوام دارد ، توصیه می شود که پس از این دوره زمانی جلسات درمانی نیز مجددا تکرار گردد .

چه زمانی می توان مقاربت جنسی پس از لیزر مونالیزا انجام داد ؟

دکتر برزگر توصیه می کند که 72 ساعت پس از درمان با لیزر مونالیزا تاچ مقاربت جنسی انجام شود ، در این مدت باید واژن استراحت کرده ، بنابراین آمیزش جنسی تا 72 ساعت پس از درمان توصیه نمی شود .

دکتر پری برزگر متخصص زنان و زایمان به بیماران توصیه می کند در خصوص مدت مقاربت جنسی  پس از درمان با لیزر مونالیزا با پزشک مشورت نمایند تا پزشک متخصص راهنمایی های لازم و دقیق را در اختیار شما قرار دهد .

هزینه لیزر مونالیزا تاچ :

یکی از سوالات رایج بیماران هزینه لیزر مونالیزا تاچ می باشد ، در این خصوص باید این موضوع را بیان کرد که با توجه به اینکه هیچ یک از خدمات زیبایی تحت پوشش بیمه نمی باشد ، هزینه لیزر مونالیزا تاچ با توجه به تعداد جلساتی که نیاز است بیمار جهت درمان انجام دهد متغییر است .

تعداد جلسات به نیازهای که شخص دارد و میزان درمانی که پزشک تعیین می کند متغییر است .

دکتر پری برزگر متخصص زنان و زایمان  به بیماران عزیز توصیه می کند که حتی اگر در اولین جلسه درمانی رضایت از درمان را داشتند ، تعداد جلسات درمانی را که پزشک تعیین نموده است را انجام دهند زیرا بهترین نتیجه درمان پس از اتمام تعداد جلسات درمانی حاصل می شود .

بانوانی که سرطان سینه دارند می توانند از لیزر مونالیزا تاچ استفاده نمایند ؟

بله – بانوانی که نمی توانند از روش درمانی استروژن استفاده نمایند می تواند از گزینه مناسب و عالی لیزر مونالیزا تاچ استفاده نمایند ، بانوانی  که به سرطان سینه مبتلا هستند در اغلب موارد نمی توانند از روش درمانی استروژن استفاده نمایند بنابراین از استفاده از لیزر مونالیزا تاچ برای آنها بهترین گزینه و بسیار عالی می باشد ، زیرا این روش محدودیت ندارد و در کمترین زمان ممکن درمان انجام می شود .

کدام مراکز روش لیزر مونالیزا تاچ را ارائه می دهند ؟

لیزر مونالیزا تاچ یکی از پیشرفته ترین روشهای ارائه شده در  فیلد پزشکی می باشد ، این روش دارای مزیت های بسیاری نظیر سریع ، آسان و ایمن بودن می باشد که در اغلب موارد در کلینیک های زیبایی و مطب پزشک انجام می شود ، انجام این روش توسط متخصص زنان و زایمان (یک ژینکولوژی)انجام می شود .

توجه به این نکته الزامی است که اطمینان از دستگاه اصلی مونالیزا می باشد زیرا در بعضی از مراکز دستگاه های با کیفیت پایین چینی و کره ای و جود دارد که احتمال عوارض خطرناک و جبران ناپذیر را برای بیمار به وجود می آورد .

در مرکز لیزر درمانی دکتر پری برزگر دستگاه اصلی لیزر مونالیزا تاچ وجود دارد که بیماران با آسودگی خیال می توانند به درمان با استفاده از این لیزر مونالیزا تاچ بپردازند .

توصیه های خانم دکتر پری برزگر به بیماران پس از درمان با لیزر مونالیزا تاچ :

مراقبت های لازم پس از لیزر مونالیزا تاچ :

• انجام رابطه جنسی و آمیزش پس از 72 ساعت انجام شود .
  • از انجام فعالیت های سنگین ورزشی به مدت یک ماه اجتناب شود
  • به مدت یک هفته از گرفتن دوش آب گرم اجتناب شود .
  • از استخر و جکوزی به مدت 72 ساعت پرهیز شود .