بی اختیاری ادرار

شایع ترین بی اختیاری ادرار نوع استرسی می باشد ، بروز این بی اختیاری بر اثر استرس فیزیکی می باشد .
استرس های فیزیکی شامل موارد زیر می تواند باشد :
1- عطسه
2- سرفه
3- بلند کردن بار
4- خندیدن
5- ورزش
یبوست و اضافه وزن می تواند سبب تشدید این بیماری می شود .
بی اختیاری ادراری در هر سنی ایجاد می شود ، بی اختیاری ادرار در بانوان دو برابر مردان می باشد و تقریبا 50 درصد بانوان به این بیماری گرفتار می شود .در دوران بارداری احتمال مبتلا شدن به این مشکل افزایش می یابد اظهار کرد : دلیل بروز این مشکل ممکن است به علت فشار بزرگ شدن رحم باشد .
مهم ترین علت بی اختیاری ادراری ضعیف شدن عضلات لگن می باشد ، دکتر پری برزگر جراح و متخصص زنان با اشاره به این که عضلات کف لگن از عضلاتی می باشد که در ناحیه پایین لگن می باشند ، سبب حمایت ارگان های لگنی می شوند و نقش مهمی در افزایش ثبات کمر ، لگن و پایداری آنها دارند .
نگه داشتن و حفظ ادرار در مثانه از مهم ترین وظایف عضلات کف لگن می باشد .عضلات لگن وظیفه دارند که با یک انقباض ملایم و همیشگی حفظ کردن ادرار در مثانه را فراهم می کنند .

انجام روش های فیزیوتراپی تا حد زیادی کمک می کند که عضلات کف لگن بهبود ببخشد و سبب برطرف شدن ضعف و اختلال عملکرد عضلات کف لگن می شود ، اما در برخی از مواقع با انجام روش های فیزیوتراپی نمی توان مشکلات بی اختیاری ادراری را برطرف نمود در این صورت با استفاده از لیزر مونالیزا می توان در کمترین زمان و به روش ایمن مشکل را حل نمود .
دکتر پری برزگر جراح و متخصص زنان در ادامه گفت باید قبل از لیزر درمانی باید عضلات را ارزیابی نمود سپس به درمان پرداخته شود .
پس از اینکه معاینه صورت گرفت وپزشک تشخیص داد که عضلات کف لگن مختل شده است ، با استفاده از لیزر مونالیزا می توان بهبودی و تقویت عضلات لگن را فراهم کرد .
لیزر مونالیزا یک روش غیر جراحی می باشد که نیاز به دارو ندارد بسیاری از مشکلات واژن از جمله رنگ پریدگی مخاط واژن و بی اختیاری ادرار رفع می نماید .
مشکلات واژن را که در زمان یائسگی رخ می دهد و سبب شده که در مقاربت جنسی اشخاص و زندگی زناشویی آنها اختلال ایجاد شود با استفاده از لیزر مونالیزا می توان به آسانی این مشکلات را برطرف نمود.

توصیه های دکتر پری برزگر متخصص زنان و زایمان برای بی اختیاری ادرار :

تعادل در وزن :

اضافه وزن و سنگین وزن بودن سبب وارد شدن فشار بیشتر به مثانه می شود ، رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش در این امر کمک کننده  است ، به وسیله این عوامل می توان از بی اختیاری ادرار جلوگیری کرد .

انجام ورزش های لگن :

دکتر پری برزگر توصیه می کنند که بانوان حتما ورزش های مخصوص لگن را با مشورت پزشک متخصص زنان و زایمان انجام دهند ، عضلات کف لگن باید شاملی سفت کردن و شل کردن عضلات باشد .

توجه به این نکته الزامی است که مثانه با اعصاب کف لگن مرتبط می باشد ، انجام ورزش های کف لگن می تواند به کنترل ادرار و کنترل مثانه کمک کند .

دکتر پری برزگر متخصص زنان و زایمان انجام ورش های عضلات کف لگن را در هر سنی توصیه می کند .

در مصرف داروها احتیاط کنید :

طبق آماری که منتشر شده است مصرف حداقل 300 دارو سبب بدتر یا ایجاد شدن بی اختیاری ادرار می شود ، بنابراین مصرف هر داروی به شکل خودسرانه ممنوع می باشد و اشخاص حتما باید در مصرف دارو دقت نمایند و با مشورت پزشک به مصرف آنها بپردازند .

اگر با بی اختیاری ادرار روبرو هستید باید با پزشک مشورت نماید تا پزشک متخصص زنان و زایمان با تجویز دارو به کنترل مثانه شما کمک کند .

تغذیه و نقش آن در بی اختیاری ادرار :

افزایش فعالیت مثانه و بی اختیاری ادرار ممکن است بر اثر مصرف برخی از موارد صورت گیرد ، برخی از موادی که ممکن است سبب بی اختیاری ادرار و مثانه شوند شامل الکل ، نوشابه های سیاه می شود به طور کلی مصرف هر نوع ماده ای که در آن کافئین و یا الکل به کار رفته باشد می تواند سبب افزایش فعالیت مثانه شود .

اگر مصرف مایعات کم باشد یبوست در شخص رخ می دهد در نهایت سبب غلیظ شدن ادرار می شود ، برخی از اشخاص هم در مصرف مایعات زیادروی کرده که هر دوی این عوامل سبب بی اختیاری ادرار و تورم مثانه می شود .

دکتر پری برزگر جراح زیبایی زنان رعایت کردن اعتدال را در هرکاری توصیه می کنند ، ایشان توصیه می کنند اشخاص روزانه هشت لیوان مایعات را در طول شبانه روز مصرف نمایند ، اگر مایعات شامل آب تازه میوه ها ، سوپ ها و آب باشد برای بدن بسیار مفید هستند .

یکی از عواملی که در بی اختیاری ادرار تاثیر گذار است زایمان طبیعی است ، بنابراین توصیه می شود همیشه بانوان ورزش لگن انجام دهند .

از مصرف غذاهای تحریک کننده پرهیز کرده :

یکی دیگر از علت های بی اختیاری ادرار غذاها می باشد ، دستگاه ادرار توسط غذاهای اسیدی ، ادویه دار و کافئین دار می تواند سبب تحریک کننده دستگاه ادرار باشد .

سیگار کشیدن :

در برخی از موارد نیکوتین  و کشیدن سیگار سبب ناراحتی مثانه می شود ، سرفه مداوم یکی از علت های بی اختیاری ادرار است که در اثر کشیدن سیگار روی می دهد .

پیشگیری از عفونت های دستگاه ادرار :

یکی دیگر از علت بی اختیاری  ادرار عفونت های دستگاه ادرار است ، زیرا در اثر عفونت  حمله میکروب به مثانه رخ می دهد که این امر سبب ضعیف شدن ماهیچه های مثانه می شود .

دکتر پری برزگر توصیه می کنند قبل و پس از مقاربت جنسی شخص ادرار کند .

پیشگیری از یبوست :

مصرف مواد فیبر دار و مایعات به حفظ حرکات مثانه و روده کمک بسیاری می کند ، زمانی که شخحص به یبوست مبتلا می شود در زمان خروج مدفوع فشار به مثانه وارد می شود ، که این عامل یکی از علت های بی اختیاری ادرار است .

زایمان سزارین یا زایمان طبیعی :

براساس مطالعاتی که انجام شده است انجام زایمان های طبیعی زیاد سبب بی اختیاری ادرار می شود ، هم چنین بانوانی که به یائسگی مبتلا هستند بیشتر در معرض مبتلا شدن به بی اختیاری ادرار هستند .

برخی از پزشکان بیان م
ی کنند از انجام اپی زیاتومی در زمان زایمان باید اجتناب شود ، علت این امر حفظ سلامت عضلات کف لگن می باشد .

دکتر پری برزگر برای درمان بی اختیاری ادرار لیزر مونالیزا تاچ را توصیه می کنند در ذیل به بیان نکاتی در خصوص لیزر مونالیزا تاچ می پردازیم :

لیزر مونالیزا تاچ جهت درمان مشکلات و بیماری های واژینال بانوان و بی اختیاری ادرار موثر است این دستگاه با استفاده از لیزر CO2 طراحی شده است ، در این روش درمانی به دلیل بی درد بودن روش از بی حسی موضعی استفاده نمی شود

.
در روش لیزر مونالیزا تاچ علاوه بر کوتاه بودن روش هیچگونه بخیه و برشی ایجاد نمی شود ، در نتیجه درمان با لیزر مونالیزا تاچ نیازی به بستری شدن در کلینیک و بیمارستان ندارد ، بنابراین برای درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا تاچ نیازی به بستری شدن در کلینیک و بیمارستان نمی باشد .

ماندگاری لیزر مونالیزا تاچ

خوشبختانه ماندگاری این روش پس از اولین جلسه ظاهر می گردد و تا سال ها پس از درمان ماندگاری دارد ، البته توجه به این نکته الزامی است که اشخاص باید تعداد جلساتی را که پزشک متخصص زنان وزایمان تعیین کرده است را انجام دهند ، معمولا فواصل لیزر درمانی برای جوانسازی واژن در این روش 60 روز به 60 روز می باشد ، برای درمان بی اختیاری ادرار معمولا یک تا سه جلسه نیاز است  .

لیزر مونالیزا تاچ :

بیماری بی اختیاری ادرار یکی از مسائلی می باشد که برای دختران و بانوان جوان بسیار آزار دهنده می باشد در نتیجه با درمان بی اختیاری ادرار می توان این مسئله آزار دهنده را حل نمود .

روش ها و متدهای گوناگونی برای بی اختیاری ادرار وجود دارد ، با توجه به نوع آن درمان ها متفاوت می باشند .

دکتر پری برزگر جراح زیبایی زنان  درمحیطی امن و بهداشتی با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ به درمان  بی اختیاری ادرار می پردازد .

لیزر مونالیزا تاچ یکی از جدیدترین لیزرهای روز دنیا می باشد که در علم پزشکی نوآوری و تحول عظیمی ایجاد کرده است .

خوشبختانه این لیزر در جهات گوناگون به درمان بیماری های زنان می پردازد .

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر مونالیزا تاچ علاوه بر ماندگاری بالا یک راه قطعی برای درمان این بیماری می باشد .

در اکثر کشورهای اروپایی و پیشرفته از روش های قدیمی برای درمان بی اختیاری ادرار استفاده نمی شود بلکه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا لیزر مونالیزا تاچ به درمان این بیماری ها می پردازد .

درمان بی اختیاری ادرار با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ هیچ گونه دردی ندارد بلکه در کوتاه ترین زمان ممکن می توان درمان را با این لیزر انجام داد .

پس از درمان شخص دیگر با تحریک ، عطسه ، خندیدن و … دچار بی اختیاری ادرار نمی شود .

از مزیت دیگر این روش درمانی می توان به بی عارضه بودن آن اشاره کرد ، لیزر مونالیزا تاچ هم چنین برای تنگ کردن واژن ، جوانسازی واژن ، درمان افتادگی رحم ، درمان یائسگی ، درمان خشکی واژن ، درمان درد در زمان مقاربت و… کاربرد دارد .